Personenalarmering

Dag en nacht bereikbaar

Personenalarmering een veilig gevoel

Personenalarmering van Huis ter Leede ondersteunt u bij het zelfstandig wonen. Het geeft een veilig gevoel als u iets overkomt en hulp nodig heeft. Denk aan een acute situatie omdat u bijvoorbeeld gevallen bent en niet meer zelfstandig kunt opstaan. Met één druk op de alarmknop, is hulp onderweg. Of het nu dag of nacht is.

Hoe werkt personenalarmering?

Personenalarmering bestaat uit een basisstation dat op een centrale plek in uw huis komt te staan en een draadloze zender met een alarmknop. De draadloze zender draagt u altijd bij u als armband of halsketting. Bij een noodsituatie drukt u op de alarmknop. Met een druk op de knop krijgt u direct contact met de centrale. Via het alarm kunnen zij met u praten en u met hen. Deze medewerker overlegt met u en schakelt indien nodig uw contactpersoon of hulpverlener in. Krijgen zij geen contact met u? Dan komt er zo snel mogelijk iemand naar uw woning. Heeft u een partner die ook gebruik wil maken van het alarm? Dan kunt u een tweede zender huren.

Wie komt mij helpen na een alarmoproep?

Wie er bij u langs komt, is afhankelijk van het abonnement:

  • uw zelfgekozen contactpersonen (sociale alarmopvolging) of;
  • een zorgmedewerker van Huis ter Leede (professionele alarmopvolging, alleen mogelijk als u woonachtig bent in Leerdam).

Sociale alarmopvolging

U geeft zelf 3 contactpersonen op die gebeld kunnen worden als u alarmeert. Dit kunnen zijn uw kinderen, mantelzorger of buren. U zorgt dat zij een sleutel van uw woning hebben, zodat zij naar binnen kunnen wanneer de centrale een melding aan hen doorgeeft. Mocht de eerste contactpersoon niet bereikbaar zijn, dan wordt een tweede of zelfs een derde contactpersoon ingeschakeld.

Professionele alarmopvolging

U kunt ook kiezen om professionele alarmopvolging van ons te ontvangen. Dit is alleen mogelijk als u woonachtig bent in Leerdam. De centrale neemt dan contact op met een zorgmedewerker van Huis ter Leede. Die komt bij u langs voor de nodige hulp. De verleende zorg wordt gedeclareerd bij de zorgverzekeraar. Voor personenalarmering met professionele zorgverlening heeft onze zorgmedewerker toegang nodig tot uw woning. Daarom zal vooraf gevraagd worden om een sleutel aan ons te overleggen, zodat we bij een alarmopvolging direct toegang hebben tot uw woning.

Welzijnsmelding

Het is ook mogelijk om gebruik te maken van de welzijnsmelding.

Door elke dag op de groene knop van het personenalarm te drukken, weten we zeker dat alles in orde is met u. Is er wel iets aan de hand of bent u vergeten te drukken? Dan zal er een herinneringstekst vanuit het basisstation hoorbaar zijn, u heeft dan nog 10 minuten de tijd om de groene knop in te drukken. Drukt u binnen tien minuten de knop niet in, dan zal er een melding gemaakt worden naar de centrale. Deze medewerker overlegt met u en schakelt indien nodig uw contactpersoon of hulpverlener in.

Specificaties personenalarmering

Het basisstation wordt op een vaste plaats in uw woning in de buurt van uw telefoonaansluiting geïnstalleerd. Het bereik van de zender is tot 50 meter. 
Installatie kan bij een analoge aansluiting en bij een aansluiting via ADSL, kabel en glasvezel. Het systeem is ook geschikt voor GSM-netwerken.
Het toestel heeft een automatische bewaking van de telefoonlijn en reageert op spanningsuitval. Ook beschikt het over een noodstroom accu met een reservecapaciteit van 30 uur.

Wat kost personenalarmering?

Kostenoverzicht 2022

Alarmering met sociale opvolging

Eenmalige kosten
Installatiekosten personenalarmering € 75,-

Maandelijkse kosten
Abonnementskosten € 21,-

Alarmering met professionele opvolging

Eenmalige kosten
Installatiekosten personenalarmering € 75,-

Maandelijkse kosten
Abonnementskosten € 25,-

Overige kosten

Eenmalige kosten
Ophalen apparatuur bij beëindiging alarmering € 35,-

Maandelijkse kosten
Tweede zender voor uw partner € 5,-

In bepaalde gevallen worden de kosten van de aansluiting en het abonnement geheel of gedeeltelijk vergoed. Informeer hiervoor bij uw zorgverzekeraar.

Personenalarmering aanvragen of wilt u meer informatie?

Bel naar 06 82 63 04 36, iedere werkdag tussen 9.00-12.00 uur bereikbaar of stuur een mail naar zorgservice@huisterleede.nl