Kwaliteit

Wensen en behoeften van onze bewoners en cliënten vormen het uitgangspunt voor de dienstverlening. Vanuit deze visie is het kwaliteitsbeleid van Huis ter Leede geformuleerd. Huis ter Leede neemt steeds deel aan de landelijke kwaliteitsmetingen ontworpen door vertegenwoordigers van cliëntbelangen in de zorg, brancheorganisaties, inspectie en overheid. Huis ter Leede beschouwt daarbij het onderzoek naar cliëntervaringen als belangrijkste bron van informatie. Daarom voeren wij regelmatig onderzoek uit onder onze bewoners (cliënt tevredenheids onderzoek, cto) en cliënten wijkverpleging (PREM).

Zie hier de resultaten Mast, Kajuit en wijkverpleging van 2022.

Kwaliteitsrapportage

Het kwaliteitskader verpleeghuiszorg verplicht zorginstellingen een kwaliteitsjaarverslag te maken. Onze kwaliteitsrapportage 2021 kunt u hier vinden.

HKZ

De wijkverpleging van Huis ter Leede is sinds 2008 in het bezit van het HKZ-certificaat. Dit is het bewijs dat de geleverde zorg aan bepaalde kwaliteitseisen voldoet. Een organisatie met dit keurmerk is intern goed georganiseerd, stelt de klant centraal en werkt continu aan het verbeteren van de zorg- en dienstverlening. Huis ter Leede voldoet dus aan alle voorwaarden om optimale zorg te kunnen leveren. Dit biedt garantie voor een bepaald kwaliteitsniveau.